Hej!
Jag har satt nya lister runt fönstren som är omålade. Nu har de torkat och det har blivit en springa som på bilden. Vad använder jag bäst för att fylla igen innan målning? Se bif bild.
Mvh Patrik

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mjukfog för inomhusbruk. Byggmax säljer en för 7:- tuben (gjorde när jag handlade där senast iaf) som fungerar bra

Genomskinlig latexfog, men köp inte de billigaste. De blir ofta korniga och kan spricka. Köp t.ex Casco, Kiilto eller nåt som kostar några tior...

Mattias_Eson skrev:
Mjukfog för inomhusbruk. Byggmax säljer en för 7:- tuben (gjorde när jag handlade där senast iaf) som fungerar bra
Det är fan den sämsta fog jag nånsin testat, spricker oundvikligen.

• Gilla
Ariant
  • Laddar…
Jasså? Då måste jag haft tur. Fogat en hel övervåning mellan vägg och tak (utan taklist) när jag renoverade och det finns inte en antydan till spricka någonstans.

Stefan N skrev:
Det är fan den sämsta fog jag nånsin testat, spricker oundvikligen.
Kan bara hålla med. Har aldrig använt nått sämre skit.

Och det är 3 år sedan :) men jag antar att den kan vara betydligt sämre nu.

TEC 7 är enligt mig bäst.

• Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
Mattias_Eson skrev:
Och det är 3 år sedan :) men jag antar att den kan vara betydligt sämre nu.
Jag köpte en hel hög men kommer inte att använda upp dom för precis som Stefan N skrev så blev det sprickor i alla fogar och om det var en lite större som skulle fyllas så sjönk det ihop så man fick fylla i fog flera gånger.
Men 7-8 kronor för en tub så borde man egentligen kunna räkna ut att man får vad man betalar för....lite pengar, lite kvalitet.

Jag kanske hade lite för bra förutsättningar. Använde den ju bara mellan vägg och tak för att få en liten avrundning så de var ju inte så att jag fyllde några springor eller fyllde upp med mycket fog.

Men jag upplevde den som mjuk och lättarbetad. Och resultatet för mig blev nästan exakt samma som med Sikacryl latexfog som vi använder på jobbet.

Men som sagt så kostar den ju nästan en tiondel av vad en latexfog ifrån ett kvalitetsmärke kostar så det vore ju konstigt om den vore lika bra, kanske inte fungerar på springor i foder etc.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.