Jag har en gammal oljecistern i glasfiber som är sanerad och tömd, som jag tänkte fylla med sand/grus så den inte imploderar efter x antal år. Frågan är bara vad ska jag fylla den med som är så billigt som möjligt. Det rör sig alltså om en tank på 3 kubik så jag behöver ju hemleverans sen får jag väl skyffla i det med en spade? Det handlar om Järfälla (norr/väster om Stockholm)
Tusen tack för alla tips!!

Blir nog svårt att fylla hela ända ut i ändarna från manluckan, kanske gräva och hugga/såga upp i ändarna för att fylla där och det går bra med 0 - 32 kross och är sten och sten sjunker inte, ta inte för stora fraktioner om du ska använda spade/skyffel, svart att köra dessa i högen. Annars ett tips ring och fråga

Fulkemisten
Ta upp och sälj den. Troligen blir det ett ansenligt par tusenlappar. Alternativt skänk bort den mot avhämtning och upptagning. Sen fyller du gropen med fyllnadsmassa som någon vill bli av med. Fler tusenlappar kanske (fast troligen inte)?

Vem fasen skulle vilja ha en gammal oljetank som inte varit använt på åratal? Känns väl enklast att den ligger kvar och fylla på med sand?

Eller fylla med regnvatten att vattna med?

Fulkemisten
L ljjanson skrev:
Vem fasen skulle vilja ha en gammal oljetank som inte varit använt på åratal? Känns väl enklast att den ligger kvar och fylla på med sand?
Många! Alla? Särskilt som den är rengjord. Kolla blocket. Glasfiber = bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.