Jag köpte hus nyligen och har precis upptäckt ett hål i grunden (jag har krypgrund). Hålet sitter i marknivå och är ca 6-7 cm i diameter och det är hål rakt igenom.

Vad bör man använda för att fylla igen hålet? Kan man köra någon form av fogskum eller ska man blanda betong?

Tacksam för tips
 
Det är väl troligen en luftventil som ska vara där.
 
Nej det tror jag inte för hålet är inte runt i formen utan ganska ojämnt
 
Existerar det någon annan ventilation till grunden i dagsläget?
 
Ja det finns flera "vanliga" ventiler/galler
 
Köp ett vanligt ventilgaller, bryt bort kragen och borra hål i hörnen för skruv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.