1 624 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
fylla igen en stor vattenbrunn, bara hiva ner jord?
Nu har jag bestämt mig för att fylla en av alla mina vattenbrunnar och göra parkering där istället.
Det borde väl inte vara konstigare än att man fyller på med jord tills det är plant, sen lite till när det har komprimerats... Eller är det någon mer faktor man ska kännatill ?
Det borde väl inte vara konstigare än att man fyller på med jord tills det är plant, sen lite till när det har komprimerats... Eller är det någon mer faktor man ska kännatill ?
Du fyller i grundvattennivå.
Om du har andra brunnar i närheten som du tar dricksvatten ifrån är det bra om du fyller med rena massor utan kemiska föroreningar i.
Packa med en padda allteftersom du fyller. Minst varje halvmeter på höjden är nog klokt. Ju mer du packar under fyllningen, desto mindre sättningar sedan.
Om du har andra brunnar i närheten som du tar dricksvatten ifrån är det bra om du fyller med rena massor utan kemiska föroreningar i.
Packa med en padda allteftersom du fyller. Minst varje halvmeter på höjden är nog klokt. Ju mer du packar under fyllningen, desto mindre sättningar sedan.
Idag vågade jag ta hålsågen och göra en öppning där jag sänkte ner lina med vikt.
Visade sig att den var ganska grund. Med andra ord mycket riktigt en mjölkkannekylbrunn.
2 meter vatten, totaldjup 3meter.
2,5x2,5meter bred.
dvs 18,75 kubik...
(detta är lite komihåg inlägg ifall jag slarvar bort lappen)
Visade sig att den var ganska grund. Med andra ord mycket riktigt en mjölkkannekylbrunn.
2 meter vatten, totaldjup 3meter.
2,5x2,5meter bred.
dvs 18,75 kubik...
(detta är lite komihåg inlägg ifall jag slarvar bort lappen)
Klicka här för att svara