Nej, grannen har inte rätt att dumpa sitt dagvatten hos dig. I vissa lägen kan det vara motiverat, men grundregeln är att man inte får göra så.
 
Bäst är väl isåfall om ni tillsammans anlägger ett dike eller en dränering på tomtgränsen? Och ser till att registrera det för framtiden...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.