Hej, jag tog bort listerna och tapeten och det var lite ”glapp” här, ska jag fylla igen det med något elle räcker det att sätta en list??
Anledningen till att jag tog bort tapeten är att detta rummet luktar lite tapetklistee, den är 60 år gammal och solen har legat på här. Själva klistret sitter fortfarande kvar som ett gult lager. Kan man slipa bort det eller vad är enklast?
Anledningen till att jag tog bort tapeten är att detta rummet luktar lite tapetklistee, den är 60 år gammal och solen har legat på här. Själva klistret sitter fortfarande kvar som ett gult lager. Kan man slipa bort det eller vad är enklast?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så länge det inte drar, eller ramlar ner gammalt sågspån från springan, så låt det vara och sätt bara ny taklist.
Jag har aldrig varit med om att tapetklister luktat, men om väggen luktar, så tvätta den med vatten med lite klorin och ättika i. När den torkat, spacklar och slipar du som vanligt, innan tapetsering eller målning.
Jag har aldrig varit med om att tapetklister luktat, men om väggen luktar, så tvätta den med vatten med lite klorin och ättika i. När den torkat, spacklar och slipar du som vanligt, innan tapetsering eller målning.
Kanske är tapeten som luktar då! huset från 68, bara detta rummet som luktar, men fattar inte varför just detta rum annat än att solen legat på mycket just här. Ska prova att tvätta som du säger och se sen.A AG A skrev:Så länge det inte drar, eller ramlar ner gammalt sågspån från springan, så låt det vara och sätt bara ny taklist.
A AG A skrev:Så länge det inte drar, eller ramlar ner gammalt sågspån från springan, så låt det vara och sätt bara ny taklist.
Klorin och ättika...! Blir inte det en trevlig gas och du blir kvar på död på golvet resten av livet.G greenorangebay skrev:
Ok, verkar inte så lysande med kloringas. Kan man slipa bort det här gula lagret med en slipmaskin eller liknande? eller skrapa av det kanske?
Du har rätt. Fel av mig att inte tänka på resultatet av blandningenen. Vet bara att klorin är bra att tvätta rent diverse skit, samt att ättika är bra mot lukter.raveper skrev:
Men de ska inte blandas!
Klicka här för att svara