Hej. Jag har hål i golvet jag skulle vilja fylla upp innan jag skjuter in tröskeln. Flytspackel blir nog så tunt att det sipprar iväg. Finns det något bra från Ardex någon kan rekommendera för ändamålet? Tack på förhand.

Ett hål i ett trägolv vid en dörrtröskel med synliga rör och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dreva med isolering och sätt tröskeln över allting. Om det är svårt att få bärighet i endast en tröskel så rätt en remsa 15mm plywood först så blir det stabilt.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Det är lite svårt att se vad det handlar om när fotot är taget så nära men helt klart är att om du provar fylla med flytspackel så får du fylla tills källaren är full! Fyll med isolering och fixa stöd för tröskeln.

Tack för tipset men jag får aldrig i en platta under tröskeln. Då måste jag hugga bort allt av den gamla väggen och vill undvika det.

Janus82 Janus82 skrev:
Dreva med isolering och sätt tröskeln över allting. Om det är svårt att få bärighet i endast en tröskel så rätt en remsa 15mm plywood först så blir det stabilt.

Då tröskeln bara är 8mm och fogad är jag rädd för att det inte håller om den inte för en bra slät yta.
Jag testar med lite tunt blandat fix så får vi se:)

M mlkjhr skrev:
Det är lite svårt att se vad det handlar om när fotot är taget så nära men helt klart är att om du provar fylla med flytspackel så får du fylla tills källaren är full! Fyll med isolering och fixa stöd för tröskeln.

Fogskum? Fyller bra och tål tryck. Bara att skära bort det som sticker upp när det härdat.

Bästa svaret

Bra idé ska testa
V vanpire skrev:
Fogskum? Fyller bra och tål tryck. Bara att skära bort det som sticker upp när det härdat.

B Bolian skrev:
Bra idé ska testa
Tog fogskum och la sedan en fogsvans mot golvet o sågade bort rester. Blev jättebra.

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.