521 läst ·
2 svar
521 läst
2 svar
Fylla hål i duschutrymme
Hej!
Jag har tagit bort en duschvägg och ett "handdtag" i duschutrymmet i samband med att badkaret åkte ut.
Jag har nu totalt 7 st hål i väggen direkt utsatta i våtzon 1. Det är våtrumstapet i badrummet.
Är det bästa att bara fylla ut hålen med våtrums/sanitetssilikon? Eller finns det andra tips och tricks?
Tack
Jag har tagit bort en duschvägg och ett "handdtag" i duschutrymmet i samband med att badkaret åkte ut.
Jag har nu totalt 7 st hål i väggen direkt utsatta i våtzon 1. Det är våtrumstapet i badrummet.
Är det bästa att bara fylla ut hålen med våtrums/sanitetssilikon? Eller finns det andra tips och tricks?
Tack
HejM Modski skrev:Hej!
Tack
Är det våtrumsmatta? Spruta i silikon och låt torka innan du skär bort överflödigt silikon längst med väggen. Smälter då in bättre i i väggen. Ur ett försäkringsperspektiv är det inte godkänt men tror det är bästa lösningen om du inte vill byta matta/kakel.
Tack för svar! Varför skulle det inte vara godkänt ur ett försäkringsperspektiv? Var ju hål innan, enda skillnaden är att en skruv satt i hålet med silikon.A Antka skrev:
Klicka här för att svara