Hej! Är hos mamma vars fläkt lagt av. Hittade att det ska finnas en 1,6A glassäkring men kan för mitt liv inte hitta den när jag kikar.
http://pim-kitchensystems.franke.com/pim/images_lr/pdf/123520_Resdelslista240-16.pdf
Det är den som heter nr 22...
tack på förhand!
/Henrik
http://pim-kitchensystems.franke.com/pim/images_lr/pdf/123520_Resdelslista240-16.pdf
Det är den som heter nr 22...
tack på förhand!
/Henrik
Den gör ju konstigt nog inte det... Se bild:
Sjukt irriterande. Den lade bara av, både fläkt och belysning. Tog ner kåpan för att kolla om det var något som jag kunde se med en gång. Säkringen i proppskåpet är kollad (och bytt för säkerhets skull).
Sjukt irriterande. Den lade bara av, både fläkt och belysning. Tog ner kåpan för att kolla om det var något som jag kunde se med en gång. Säkringen i proppskåpet är kollad (och bytt för säkerhets skull).
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja, det hade ju varit för lätt att ha säkringen där ritningen säger att den ska vara. Andra sidan av trafon? Går det att ta loss insatsen med fläkten nedåt? Jag skulle leta rätt på inkommande ledning från vägguttaget och jobba mig mot trafon. Säkringen borde ju sitta på primärsidan, troligen nära trafon.
Känner igen det där. Dra ut spisen så får du mer plats 
Den kan ju sitta vid belysningsbrytaren också om inkommande kabel går dit först. Är du säker på att det finns en säkring? Det kan ju vara så att man uppdaterat produkten utan att uppdatera manualen... Funkar matningen från väggen? Är det en stickpropp i ett vägguttag eller något mer fastkopplat?
Den kan ju sitta vid belysningsbrytaren också om inkommande kabel går dit först. Är du säker på att det finns en säkring? Det kan ju vara så att man uppdaterat produkten utan att uppdatera manualen... Funkar matningen från väggen? Är det en stickpropp i ett vägguttag eller något mer fastkopplat?
Jag har inte installerat den, det har elektriker gjort (tack och lov) tror dock att det inte finns någon stickpropp utan att det är en fast installation. Ska kolla vid belysningsbrytaren! Hoppas verkligen att det är en trasig glassäkring, annars känns det som ett dyrt problem 
Kolla att strömmen verkligen är av innan du pillar! Det fanns mycket exponerade anslutningar i den där. Kolla också på märkskylten om det står något om säkring där (typ T1,6A eller liknande vid en liten säkringssymbol, en rektangel med ett streck igenom).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden