2 336 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Furugolv sista brädan smarta tricks
Hej
Ligger i startgroparna för att lägga in ett nytt furugolv (136 * 20) ovanpå ett existerande golv. Tänker mig att lägga utan fris runt om. Dock när jag mäter så blir ofta sista brädan ofta smal vilken inte kommer se så snyggt ut. Kan ju dela upp det som fattas på båda sidor rummet men det känns också konstigt. Skulle vilja börja och sluta med hel bräda. Finns det några smarta knep för att upp å detta?
Tackar!
Ligger i startgroparna för att lägga in ett nytt furugolv (136 * 20) ovanpå ett existerande golv. Tänker mig att lägga utan fris runt om. Dock när jag mäter så blir ofta sista brädan ofta smal vilken inte kommer se så snyggt ut. Kan ju dela upp det som fattas på båda sidor rummet men det känns också konstigt. Skulle vilja börja och sluta med hel bräda. Finns det några smarta knep för att upp å detta?
Tackar!
Om man lägger golvet själv, och inte är nöjd med resultatet man får genom att klyva sista brädan. Utan man vill ha ett jämnt och estetiskt tilltalande golv utan kompromisser, så är det ju faktiskt ett reellt problem.useless skrev:
Med golvlist kommer du stjäla bredd från första och sista hur du än gör
Medlem
· Blekinge
· 12 194 inlägg
Beroende på hur många mm det är för mycket eller för lite kan du ju räkna på om det är möjligy att hyvla av några tiondelar på notsidan på varje bräda.
Klicka här för att svara