Hej funderade på en sak, en furudörr med 3st speglar vilken spegel uppåt?.
Speglarna är ju i olika storlek, ska den största/högsta spegeln vara uppåt eller neråt?.

Kapade ju min nya toadörr 2cm i den ände där spegeln är störst/högst, har jag gjort bort mig tro :-[.
 
spelar ingen roll men kolla hur låskistan sitter så ser du hur dörrtillverkaren tycker den ska sitta.
Har du sågat "fel" så går handtaget uppåt istället men det är ju lätt att vända kistan.
 
Hallo jo låskistan går ju att vända :).
Var även iväg till trävarufirman och frågade om detta. Enligt dom så är det efter tycke/smak vilken spegel som ska vara uppåt/neråt. Men det vanligaste var att ha den stora neråt tydligen.
 
ja eller uppåt! så är det iallafall hemma hos mig!
 
tjena!mest vanligt är att den stora spegeln är ner.ha de
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.