Ska installera Viasat och undrar om man kan göra följande installation.

Antenn och viasatparabol med quad sat-cr lnb kopplas in i en sat/tv combiner.
Därefter en splitter med 1-3 utgångar.
Från varje utgång dras kabel till respektive rum och avslutas med ett slututtag för tv/radio/sat.

I två rum används vanlig box utan inspelning.
I ett rum används box för inspelning och då sätts en 1-2 splitter efter slututtaget med två kablar till boxen.

Låter detta sig göras eller måste jag först splitta satelitsignalen och antennsignalen med vardera en 1-3 alt 1-4 splitter och därefter sätta combiner på varje kabel till respektive rum?
 
Jag har gjort några sådana installationer med skiftande resultat.I 9 av 10 av fallen går det, i ett fall går det ej trots likadant materiel. Men jag skulle definitivt prova med bara en combiner först. Se bara till att alla fördelarna efter combinern har dc-pass på samtliga utgångar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.