Hej snabb fråga den verkar bra på sommarn men kan den sitta kvar över vintern eller måste man monter av den och fixa något annat utkast då?

• Grön Rain Drain slang 10 meter för vattenavledning, 219 kr på bolist.se.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur lång tänkte du ha den och hur lutar marken där? Den jag har och de jag sett brukar sitta uppe på vintern. Det går att tänka sig situationer då det blir en ispropp i den för att det är bakfall. Men det är ju främst vid töväder som det rinner vatten. Och vad är det värsta som kan hända om det fryser?

A Avemo skrev:
Hur lång tänkte du ha den och hur lutar marken där? Den jag har och de jag sett brukar sitta uppe på vintern. Det går att tänka sig situationer då det blir en ispropp i den för att det är bakfall. Men det är ju främst vid töväder som det rinner vatten. Och vad är det värsta som kan hända om det fryser?
Ok, ja tänkte kanske 3.5m jag såg att de finns andra som rullar ut sig själva, sitter de också kvar tror du? Marken är helt platt.

Jag tänker mig att det värsta som kan hända är att det blir stopp och vattnet rinner över kanten på hängrännan. Det lär ju ändå hända då och då när den är isfylld. De som rullar ihop sig har jag inte sett på riktigt.

D
Den som satt på ett av våra stuprör funkade varken sommar eller vinter.

• Gilla
McLovin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.