Grannen anlita comfort för drygt 1 år sedan på ett badrum 4,10 kvm. Med allt inklusiver golvärme, extra skåp, kakel och klinker betalade han 120 tusen. Verkar otroligt att det har ökat till 150-169 på drygt 1 år..Han sa själv att det blev lite dyrare jämfört med annan firma men att det var skönt att de skötte allt med kontakten med när olika entreprenörer skulle komma och slutbesiktning.

Jag fick en offert idag på 312500:- inkl. moms, muntlig, jag bad om en offert på det så jag vet vad som ingår, dom ville dra igång på måndag...., (ca 4kvm golvyta)....

fredj721 skrev:
Jag tycker när jag får in offerterna att visa priser är ungefär de dubbla eller mer?

t.e.x så har jag ett badrum(4-5 kvm) + en tvättstuga som ska fixas. Enligt en av offerterna är VVS kostnaderna för det 29000 i material + 17000 i jobb. I materialet ingår då 3 element + en handdukstork... Men ingen golvvärme och utanpåliggande rör.
Hur många offerter har du själv tagit in och hur skiljer sig priserna åt i de offerterna?

Jag tror priserna på länken i forumet ligger rätt - men en offert från ett företag till kund beror ju på en hel del mer eller mindre oseriösa aspekter. Tex så offerternas flertalet lägre priser och räknar med att mer än dubbla på " oförutsedda" extraarbeten. En del vill inte ha jobbet, och slänger ur sig ett ockerpris, någon kan ju nappa? Då kanske de " får" tid....

Tror Comfort ligger något högre eftersom de lämnar garantier och har byggt ett varumärke.

Har tagit in 3 offerter, väntar på en 4:e. 2 är från lite mindre operatörer, och en från en liten större. Mina exempel är från en av de mindre, för den andra mindre har jag inte fått något pris på VVS:en... Bara riktmärket att det är ca 5 ksek / element, det är lite synd eftersom övriga delar av offerten är tydlig och bra.

Jag har bett att få in mer info från rörfirman bakom de priserna jag angivit.. tyvärr helt utan respons.

Den lite större firman har kommit in med en offert på 125 ksek exklusive VVS-jobbet, de skulle komma in med VVS delarna också. Men 6-7 veckor senare har vi inte hört något. Jag tolkar det som att de är ganska ointresserade av jobbet, något som deras prisbild även indikerar.

Så den krassa verkligheten är att jag har ganska lite att referera till när det kommer till VVS delarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.