Nej. Den är plastig, flimsig och allmänt irriterande. Men, dom fungerar fortfarande vilket förvånar. Jag har ju ändå använt dom 4-5 gånger.

Jag använder den från Jula, tycker den fungerar utmärkt. Använder den till avfettning till bilen. Hade även fasadtvätt i den. Klart prisvärd enligt mig!

......och nu gick den första av dom sönder. Den jag har kallavfettnjng i har pajat. Gummiproppen som utgör kolven man pumpar med har svällt och sitter fast i röret, själva kolvstången och handtaget är loss.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hann väl använda den 3-4 gånger innan den gick sönder. Så, vad lär vi oss av detta angående impulsköp?

Att det som det står Meec på bara är skit?

eller den gyllene forumregeln.... "köp dyrt o gråt en gång, köp billigt o gråt varje gång"..... ;)

...ja. Och givetvis, avstå helt köp utan föregående efterforskningar.

• Gilla
Remne
  • Laddar…
ullberg
Jag tror du hade sönder den med flit ;)

Mitt erbjudande kvarstår, jag tror faktiskt jag såg kartongen för några veckor sedan och undrade vad det där var för meec-pryl jag köpt, innan jag kom ihåg varför...

Räknade inte med något annat än att du skulle hedra ditt tidigare löfte, men precis som du förutstådde redan då så känns det inte rätt att fylla garaget med mer skräp......:)

Gummit verkar ju bara tåla alkalisk avfettning, inte petroliumbaserad, och då har jag ingen nytta av den.....

Så frågan är igen, vad köper man?

Enk Projektet skrev:
[länk] kanske... ?
Värt att notera att sprutorna dår har olika gummipackningar för alkaliska resp petrolium kemikalier.

• Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Får väl plocka fram mina gamla rostfria corneliustankar jag bryggde öl i innan det gick att köpa det i bulk från tyskland. Fina saker som tålhögt tryck och kan laddas med tryckluft och lämplig goja.

Kommer in lite sent i diskussionen. På jobbet kör vi med Würths (troligtvis svindyra) men väldigt pålitliga flaskor. Används hela dagarna i rekonden. Fyllda med bl.a. kallavfettning, glasputs och fälgrengöring. Eftersom flaskorna är små fylls och pumpas dom många gånger. Funkar fint!
ImageUploadedByByggahus.se1410770473.596449.jpg

På förekommen anledning började jag nosa på detta igen, och då landade jag på pk-produkter som det länkades till ovan. Att köpa en Mesto 3596f i sverige är dock dyrt. I tuskland är dom tusen spänn billigare än här. Idealo.de pekar rätt.....

...men jag ser också att biltema har en spruta med "viton"-gummi vilket verkar vara the shit om man ska spruta petroliumbaserad avfettning.

ullberg
Robert-san01 skrev:
Bollnäsbilvård har helt OK pris på trycksprutor tycker jag.

Här en med Viton packningar för under 200kr.

[länk]
Säkert trevlig men MathiasS Jeep blir så skitig att han behöver litervis med avfettning (3-5) enligt egen utsago.

@MathiasS: kul att du tar tag i frågan, ska bli spännande att se vad du landar i.

/U

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.