39 725 läst ·
74 svar
40k läst
74 svar
Funkar julas tryckspruta för avfettning?
Har provat några olika...sammanfattar så här....S-K-I-T... använder dom sista åren bara tvättspruta och därefter högtryckstvätt...

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Då ska jag försöka plocka upp en på vägen hem från jobbet, lägger den på lager så jag kan erbjuda den som fredsgåva om din mot förmodan skulle gå sönder och jag får äta upp mitt tips...
Är väl ganska safe eftersom du säkert ändå inte vill ha den om (när) det blir dags...
/U
Är väl ganska safe eftersom du säkert ändå inte vill ha den om (när) det blir dags...
/U
Helt safe antagligen, så det räcker nog med att säga att du köpt en....... Som jag ser det är uppsidan med detta inköp att jag slipper bli mobbad för att jag gör grundliga analyser innan jag investerar i ny hw (när dessa sprutor har pajat alltså).
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Hmm, jag börjar undra om du verkligen köpt sprutorna eller om du bara säger att du gjort det för att rättfärdiga framtida långkörartrådar... (anar, och ser fram emot, att jag kommer bli motbevisad nu)
/U
/U
Tyvärr Mathias...det är nog foto på kvittorna som gäller för att stävja mobben här....
Men jag håller med dig, det behövs en grundlig analys till/om det som ska sno mina surt inarbetade slantar......annars kanske det blir mångfalt dyrare..... även om 158kr inte riktigt hamnar i det facket....
Fast om Julasprutorna ballar ur och du tvingas köpa en ny för tex 500, då har den ju kostat 658.....
Edit: du hann före......
Men jag håller med dig, det behövs en grundlig analys till/om det som ska sno mina surt inarbetade slantar......annars kanske det blir mångfalt dyrare..... även om 158kr inte riktigt hamnar i det facket....
Fast om Julasprutorna ballar ur och du tvingas köpa en ny för tex 500, då har den ju kostat 658.....
Edit: du hann före......
Om dom där Gloria nu är så bra så verkar det ju finnas till okej pris här:
http://www.ebay.de/itm/Gloria-Sprit..._Garten_Hand_Gartengeräte&hash=item589424c728
Fast jag är nog också sugen på att ta Jula på vägen hem.... =)
http://www.ebay.de/itm/Gloria-Sprit..._Garten_Hand_Gartengeräte&hash=item589424c728
Fast jag är nog också sugen på att ta Jula på vägen hem.... =)
Och när man har ledsnat på att pumpa upp sprutorna med handkraft...
Så borrar man ett litet hål i närheten av toppen och sätter in en ventil till cykeldäck.
Fyller dem med tryckluften (dock med försiktighet om det är spruta utan säkerhetsventil).
Så borrar man ett litet hål i närheten av toppen och sätter in en ventil till cykeldäck.
Fyller dem med tryckluften (dock med försiktighet om det är spruta utan säkerhetsventil).
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Åhhh, jag kan bara inte hålla mig

/U
(Förlåt Mathias, men man måste passa på eftersom du i övrigt är nästintill perfekt...)
Kan bli svårt för just TS då denne har haft lite problem att bestämma sig för vilken luftpåfyllare som verkligen är värdig att sätta stämpeln "Approved by Shaun" på...JOW skrev:
/U
(Förlåt Mathias, men man måste passa på eftersom du i övrigt är nästintill perfekt...)
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det var generöst, lätt 0,049999999 mer än jag trodde jag skulle få...Remne skrev:
Jag har hur som helst säkrat reservenheten, det är bara att höra av sig om du behöver åberopa extragarantin Mathias.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag någonsin behöver en extra spruta utöver den jag redan hade kan det bli så att reservenheten blir lättbegagnad...
Är du nöjd med din Julaspruta Mathias??
Nu har jag vid 3 tillfällen försökt handla Biltemas 8L spruta utan framgång...trots att det finns lagersaldo på hemsidan så har den inte funnits i lager när jag kommit dit...nu har jag som tur är inte åkt 5mil enkel resa till Biltema enkom för denna, men det är ändå surt...
Tänkte åka in till storstan i morgon och förära Jula ett besök i ett annat ärende o kom o tänka på deras spruta som nu slumpas ut för 79penningar....
Nu har jag vid 3 tillfällen försökt handla Biltemas 8L spruta utan framgång...trots att det finns lagersaldo på hemsidan så har den inte funnits i lager när jag kommit dit...nu har jag som tur är inte åkt 5mil enkel resa till Biltema enkom för denna, men det är ändå surt...
Tänkte åka in till storstan i morgon och förära Jula ett besök i ett annat ärende o kom o tänka på deras spruta som nu slumpas ut för 79penningar....