Är det någon här inne som bor i väster/norrbotten och har erfarenhet av bergvärme? Funkar det så här långt norrut med vintrar a´la 25 minusgrader? Vi håller på att renovera ett hus från grunden och ska gjuta grund med värmeslingor. Funderar på att koppla dem till bergvärme för att slippa det jobb som t ex pellets och ved medför. Dålig idé eller? Bra idé tycker såklart säljaren ;). Har hört mycket negativt om bergvärme, men det kommer från sådana som inte själva har bergvärme (?).
 
ja det funkar, allt handlar om att dimensionera allt rätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.