Är det någon här inne som bor i väster/norrbotten och har erfarenhet av bergvärme? Funkar det så här långt norrut med vintrar a´la 25 minusgrader? Vi håller på att renovera ett hus från grunden och ska gjuta grund med värmeslingor. Funderar på att koppla dem till bergvärme för att slippa det jobb som t ex pellets och ved medför. Dålig idé eller? Bra idé tycker såklart säljaren

. Har hört mycket negativt om bergvärme, men det kommer från sådana som inte själva har bergvärme (?).