Hej,
Bor i hus med vattenburen värme kopplat till fjärrvärme system. Ska byta ut de gamla 70tals radiatorerna till vertikala till fördel för fönsterpartier. När jag väl hittade vad jag trodde var lämpliga (hög effekt, rätt mått, inte för fula och kostade inte skjortan), avslutas produkttexten med "Aluminiumelement är inte lämpliga i kombination med fjärrvärme."
Varför det var så beskrivs inte, det gör det inte heller när jag googlar på frågan. Och jag ska ärligt säga att jag inte googlat ihjäl mig på den frågan, men på alla frågor innan jag kom till denna del av renoveringen. Så därför frågar jag här och hoppas på napp på en bra förklaring, och om det gäller alla aluminiumradiatorer eller bara just Thermrads.
Please tell me!