Jag har precis byggt en altan men helvete va mygg. Två dagar i rad har jag blivit sönder biten.

Jag sett att tex rusta har såna som drivs på gasol och de verkar funka.
Tyvärr har jag lagt en heldel på altan nu så 3-4 tusen på en fångare känns så där just nu.

Såg att rusta hade någon halvstor modell utan gas.
http://www.rusta.com/se/mygg-och-insektsfalla-insect-trap-it-150-p90751075.aspx

Kan sån funka? Andra alternativ som inte är så dyra?
Altan e 50 - 60 kvd. Och viktigt att den tar just altan. Bor mitt i Sverige Skövde. Och brukar inte ha överdrivet möe mygg men dessa två dagar har varit extremt.

Redigerat:
  • Gilla
fantasydanne
  • Laddar…
Ingen som har provat något liknande?

Använder du oktenol i den så bör den ju rimligtvis vara lika effektiv som sin storebror fast på en mindre yta

Korvgubbe
Sätt upp en fladdermusholk och se om naturen löser problemet åt dig?

Köpte någon billig skit för några år sedan men det gav - eller fångade snarare - ingenting. Köpte sen en Mosquito Magnet Patriot och den har fångat en hel del. Väldigt olika från år till år dock, osäker vad det beror på... Visst, kostade 5-6000 i inköp plus kanske 1500 i driftskostnad per sommar men har man mycket mygg är det värt det. Har testat att sätta upp fladdermusholkar också men tror inte vi fått några boende än....

Mosquito Magnet fungerar "på riktigt" enligt de jag har frågat inkl. hotell uppe i Norrbotten, men driftkostnaden brukar hamna på 300-400 per säsong. Däremot låter fläkten i dem för mycket.

En PC10:a gas brukar hålla någon månad. Beroende på vad man betalar för påfyllning (har för mig Rusta tar 399:-) och hur många månader man kör (blir väl i alla fall 4 månader den är igång) så blir det mer än 300-400:-....? Octenolen kostar en del också men det går att köpa online från utlandet för betydligt mindre pengar än i butik i Svidänn. Rengöringspatronerna finns på biltema, om man lyckas hitta dem.....

Fläkten låter ja, det bästa är då att ställa den en bit ifrån, den har ju ändå rätt stort upptagningsområde.

Anyway, mycket pengar oavsett, men bland det effektivaste som finns på denna sidan Gotham City.... :)

OK. Då kan man ha det som riktlinje. Hur som helst verkar MM fungera väldigt bra.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.