26 514 läst ·
32 svar
27k läst
32 svar
Funderingar.... [värma pool med solvärme]/mod
Vi har ca 90 meter Pemslang på svarta garageplåttaket.... Vi badar från typ mitten maj till mitten aug. jag vill utöka det lite... Funderar på att bygga in allt . Pumpen är på 650w/h och kör den endast 12 timmar dag.... typ. kl, 9.00-21.00
Har hjälpt min mor att lägga upp PEM slang på taket. Tror att vi använde runt 500m 25 eller 35mm slang. Ska väl kanske till årets säsong byggas en tempstyrning till pumpen. Skruvade ett stort kors på taket och la ut slangen i en "cirkel" dvs började med en liten ring som jag sedan rullade runt. Många varv blev det, tror att varje varv var ca 10-15m på slutet. Funkar väldigt bra trots stor och djup betongpool.
Men det var mest formeln jag var ute efter. Ska byggas pool hemma i sommar.
Men det var mest formeln jag var ute efter. Ska byggas pool hemma i sommar.
Hej Alla,
Kollla här
http://www.builditsolar.com/Projects/PoolHeating/DIY/SimplePoolHeat.htm
Jag vet inte om killen är ute o cyklar men som novis på detta så ser det ganska vettigt ut, är det nån som har några erfarenheter av liknande byggen?
Kollla här
http://www.builditsolar.com/Projects/PoolHeating/DIY/SimplePoolHeat.htm
Jag vet inte om killen är ute o cyklar men som novis på detta så ser det ganska vettigt ut, är det nån som har några erfarenheter av liknande byggen?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden