Klurar på olika luckor till nya köket... gillar IKEAs STÅT lite granna, eller liknande luckor som är "spårade" liksom..
Men jag har funderat ganska mycket på det där med städningen av dessa.. och när jag hittar detta inlägg i en annan tråd...

"Säker på att du vill ha Ståt? Vi hade det i förra köket och det var inte roligt att göra ren dem....man fick fan ha tandborste för att få rent mellan sponten! "

Skrivet av snigel.

.... så får jag ju helt plötsligt konkreta belägg för mina farhågor....

Någon som har andra synpunkter på detta?? Tycker man kankse inte det är så jobbigt... eller är det just det man gör??

//Linn

Jag har haft både och...

I vårt förra kök hade vi ngt slags spegelluckor, fast det var som ett urfräst spår runt om istället för att det satt en separat ram runt spegeln... om du förstår hur jag menar. I det där urfrästa spåret så var finishen inte lika hög som på resten av luckan och det var faktiskt bökigt att hålla rent. Man fick gnugga och gnugga.

I vårt nuvarande kök har vi helt släta luckor och det har varit sååå mycket lättare att hålla efter och har känts fräscht.

Även i vårt kommande kök skall vi ha helt släta luckor. Målade dessutom så att det inte är någon träådring att gnugga rent i. Avskyr när det känns fett och kletigt...

/Mia A

Om man har luckor som är spårade i ett stycke och håller någolunda rent, (Torkar luckorna med en fuktig trasa 1-2 gånger per vecka) så är det inga problem att hålla rent.

Jag torkar med fönsterputs Helt övrlägset att få bort fett med :) Inga Problem

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.