12 886 läst ·
69 svar
13k läst
69 svar
Fundering kring vad som är på taket
Staffan2000:
Bara för att du tycker att Nils82 och jag är kompletta idioter som tycker att det är bra med nån sorts huv på avluftningen (vilket de flesta faktiskt har) behöver du väl inte vara otrevlig.
Kom med vettiga argument till att det är bättre att inte ha någon istället?
Att regn inte är någon problem förstår jag (jag är inte HELT blåst, även om du verkar tro det), men ett rejält snöfall kan definitivt ställa till det, liksom som sagt löv och fågelbon, något som är mycket vanligt.
Bara för att du tycker att Nils82 och jag är kompletta idioter som tycker att det är bra med nån sorts huv på avluftningen (vilket de flesta faktiskt har) behöver du väl inte vara otrevlig.
Kom med vettiga argument till att det är bättre att inte ha någon istället?
Att regn inte är någon problem förstår jag (jag är inte HELT blåst, även om du verkar tro det), men ett rejält snöfall kan definitivt ställa till det, liksom som sagt löv och fågelbon, något som är mycket vanligt.
Näää!
Nu förvanskar du allt lite grann!
Jag har aldrig påstått att du har en skruv lös. Tvärtemot tycker jag att du kommer med riktigt bra råd. Du är någon man kan hålla sig i när det blåser helt enkelt ( metoo-tråden undantagen).
Ja sa inte att det var bättre utan huv, utan att det var onödigt! En viss skillnad. Eller?
När Nils konstaterar, på utrikiska dessutom, att en huv eller krycka är ett måste, ja då är det inget annat än trams, struntprat, fria fantasier...som i värsta fall kan få TS att gräva djupt i sin plånbok för att rätta till ett fel som inte finns.
Förhoppningsvis har jag uttryckt mig tydligare denna gång.
God natt.
Staffan
Jag har aldrig påstått att du har en skruv lös. Tvärtemot tycker jag att du kommer med riktigt bra råd. Du är någon man kan hålla sig i när det blåser helt enkelt ( metoo-tråden undantagen).
Ja sa inte att det var bättre utan huv, utan att det var onödigt! En viss skillnad. Eller?
När Nils konstaterar, på utrikiska dessutom, att en huv eller krycka är ett måste, ja då är det inget annat än trams, struntprat, fria fantasier...som i värsta fall kan få TS att gräva djupt i sin plånbok för att rätta till ett fel som inte finns.
God natt.
Staffan
Måste å måste vete fan men att montera någon av de öppna lösningarna som finns på marknaden finns ingen anledning till. När är det fördelaktig att ha en öppen luftning? Gömd LV robot när ryssen kommer, eller vad då?Staffan2000 skrev:
Näää!
God natt.
Staffan
Bäste Nils!
Om du läser först, och skriver sedan, skulle din noradrenalinnivå sjunka radikalt!
Jag tar mig friheten att citera mig själv nedan, så kan du se att jag redan besvarat frågan.
Om du läser först, och skriver sedan, skulle din noradrenalinnivå sjunka radikalt!
Jag tar mig friheten att citera mig själv nedan, så kan du se att jag redan besvarat frågan.
StaffanStaffan2000 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ja, kära vänner, det här är nog den vanligaste lösningen:
Som vi har på vårt hus från 2010. Varför säljs den om det inte fungerar?
Men för misantroper, som vill ha både hängslen och livrem, finns även denna:
Båda från Benders, förmodligen Sveriges största takpanneleverantör.
Fråga till Anna_H: Hur ser det ut på ditt tak?
Där ser du!N Nils82 skrev:
Då blev vi överens till slut!
Till TS.
Eftersom du bor i radhus, har du sannolikt ett antal grannar med samma luftare som du.
Fråga dem om de har problem med sina takdon. Så får du svart på vitt, och därmed kan du ignorera denna sandlåda.
Staffan
Medlem
· västragötaland
· 1 555 inlägg
Man ska inte ha något skydd över avlopp luftaren då luften som kommer ut är så fuktig och varm. Å har man något över finns risk att istappar bildas på vintern.
den säljs för att den är nästan osynlig.KnockOnWood skrev:
Ja, kära vänner, det här är nog den vanligaste lösningen:
[bild]
[bild]
du kan försöka passa in den övre när du renoverar ditt tak(och inte vill göra nya hål i taket)
Medlem
· västragötaland
· 1 555 inlägg