Jag ska bygga en balkong och är lite osäker på om jag behöver gräva ner plintar eller om det går bra att gjuta nån typ av "fundament" ovan mark att fästa stolparna i?
Min tvekan gäller problemet med tjäle. Underlaget är sprängsten och ovanpå detta ligger ett lager med 0-32 (så heter det väl?) grus vilket ger ett väldigt stabilt och hårt underlag. Om jag ska få ner plintar typ 50 cm ner i marken så känns det som en rätt seg uppgift. Jag är därför inne på att istället gjuta nån typ av runda fundament, ca 30-40 cm i diameter, som jag placerar ovanpå underlaget och därefter fäster stolparna i.
Så vad tror ni, kommer lösningen fungera eller är den "fundamentalt"

fel (= problem)?