Hej,
Håller på att renovera mitt badrum och tyckte plattorna kring brunnen va ganska fult lagda, är jag känslig? Hantverkaren menar att det är normalt att det ser ut så. Tänker på att flera av bitarna kring brunnen ser trasiga ut trots att det är nylagt. Finns det någon bra lösning på detta för att få det snyggt?
Håller på att renovera mitt badrum och tyckte plattorna kring brunnen va ganska fult lagda, är jag känslig? Hantverkaren menar att det är normalt att det ser ut så. Tänker på att flera av bitarna kring brunnen ser trasiga ut trots att det är nylagt. Finns det någon bra lösning på detta för att få det snyggt?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 276 inlägg
Varför vred man ramen tvärs över mönstret?
Tyvärr syns det ganska tydligt att den här plattsättaren inte är världens bästa. Silikonfogen på väggen ser ju F-j ut.L limeng skrev:Hej,
Nej. Du är inte för känslig. Man kan förvänta sig ett betydligt bättre resultat runt ramen. Du kan hälsa plattsättaren att det går att använda vattenkanonen så man får raka snygga snitt runt ramen.
Man behöver inte bita av plattorna eller hur han nu har gjort just där.
O herre gud, kan aldrig varit en plattsättare som gjort detta! Allt ser helt uselt ut, zoomar man in i bilden ser man hur mycket fel som helst. Mitt första klinkergolv jag någonsin lagt ser 100ggr bättre ut och då är jag IT-konsult...
V viktorj skrev:
Precis nu, dom håller på med det nu.V viktorj skrev:
Dom har även installerat dörrkarm efter att dom installerat tätskikt, säger att dom ska borra hål i väggen för el nu efter att all kakel är lagd. Förstått det som att inget av det är enligt reglerna
En tröskel eller blindtröskel måste vara på plats. Om dörrkarmen måste vara på plats eller inte avgörs av var dörrhålet sitter. Blindtröskeln eller tröskeln ska vara på plats och liva med väggen inne i badrummet. Om dörrhålet är i våtzon 1 skall även karmen vara på plats så tätskiktet kan vikas ut på karmen.L limeng skrev:
Om du har ett badkar eller en duschvägg så är våtzon 1 1 m utanför kanten på badkaret eller duschen. Hela golvet är våtzon 1.
Såhär ser det ut vid tröskelnKrille-72 skrev:
En tröskel eller blindtröskel måste vara på plats. Om dörrkarmen måste vara på plats eller inte avgörs av var dörrhålet sitter. Blindtröskeln eller tröskeln ska vara på plats och liva med väggen inne i badrummet. Om dörrhålet är i våtzon 1 skall även karmen vara på plats så tätskiktet kan vikas ut på karmen.
Om du har ett badkar eller en duschvägg så är våtzon 1 1 m utanför kanten på badkaret eller duschen. Hela golvet är våtzon 1.
Ja. Herre min skapare. Inte nog med att han inte kan sätta plattor. Han kan inte heller montera tätskiktet korrekt.L limeng skrev:
När någon inte kan sitt jobb brukar det tyda på att han inte heller är utbildad för sitt jobb.
Det kanske är på sin plats att kontakta en besiktningsman blixtsnabbt. Kostnad ca 10”. Inför besiktningen skulle det vara bra om du eller plattsättaren har bilder när tätskiktet är monterat innan plattsättning.
tätskiktet skulle ha vikits upp på dörrkarmen och mot en blindtröskel. Det kanske går att fiska upp duken och lösa detta. Men det ser inte ut som dom tänkt göra det.