Det är ingen fara, Micke. Grå gick inte ens att köpa som 2.5 och 6 mm2 på Solar. Bara vit som fanns, så jag kör med vit tills att de tar slut och jag får köpa nytt.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Det är ingen fara, Micke. Grå gick inte ens att köpa som 2.5 och 6 mm2 på Solar. Bara vit som fanns, så jag kör med vit tills att de tar slut och jag får köpa nytt.

//Patrik
Om man vill kan man få i stort sett vilken färg som helst på både FK och RK bara det är i större mängder......

Jag kanske ska förtydliga mig, de har inte grå på hyllan. Till dagen efter kan man väl få det mesta.

//Patrik

Mikael_L skrev:
Ja du yxis, wikin är öppen för alla, även dig, att ändra, rätta och komplettera i. :P :cool:
Sant, jag bara konstaterar hur det ser ut med wikigrejen.

Wikin kanske skulle vara mer användbar om det fanns en länk till den överst i elforumet?

Patrik_Hed skrev:
Till dagen efter kan man väl få det mesta.
Ja, usch vad man kan få dagen efter :cool:

Mikael_L
Hej.
Lite info till alla som hjälpte till (och andra).

Jag drog om ett 16-rör till ett 20-rör, eller bytte menar jag ... :)
Då jag upptäckte att jag hade ett 20-utlopp kvar på takdosan bredvid där 16-röret gick in så var det ju enklast.
Nu kan vi utan problem använda vilka trappkopplingar som helst, och ha fas/tändtrådar i vilken ände som helst. Worst case blir tändtrådar + trad trappkoppling i ena dosan = 6 tråd i 16-rör. För då blir det 6 tråd i 3 meter 16mm slang med en enda riktigt mjuk böj. Borde inte vara något problem, och annars kör vi från andra hållet.
Case closed.

En sådan här röd sidostuds fick jag också montera på a-dosan.

• sidostuts.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
VP-2 is the way to go

Mikael_L
Jo, dom är fina.

Men jag har snålat och endast använt VP-2 på en del ställen där montaget har underlättats rejält med dessa. På alla andra ställen sitter det vanliga billiga skitdosor. :)

Men med en avlönad elektriker är det frågan om inte inbesparing i arbetstid väl betalar att han får jobba med det bästa materialet.
1 timme elektriker = ca 15 st VP-2-dosor. Och då är det hela kostnaden, inte prisskillnaden. d^_^b

Oh, men Mikael då.. Tjusigt!

//Patrik

A
VP-2 är inte nämnvärt dyrare än thorsmans TED, och då är valmöjligheterna/kombinationsmöjligheterna mycket bättre med VP-2

Mikael_L
Jag köpte biltemas dosor för 10 spänn, som har låsfjäder och justerbar ring, men sen var det slut finesser. :cool:

Men då skiljer det väl en 20-25 kr till en VP-2'a.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.