ClasseClas
K kniv skrev:
Är det så det fungerar, bara det finns brist på konkurrenter så blir det top notch..?

Nu har jag verkligen inte sagt att några andra är bättre utan bara undrar om vad det är som underbygger att det skulle vara ett premiummärke. En eller fåtal bra produkter lär heller inte vara fog nog för en sådan uppfattning.
För mig är Kreg = pocket hole jigs. Eftersom jag ska köpa en så blev jag konfunderad över kvaliteten på TS' jigg och ställde därför frågan om andra fabrikat. Jag måste inte köpa en Kreg. Jag borde inte ha citerat dig explicit utan skrivit ett allmänt minaretsutrop för frågan är givetvis öppen för alla att svara på.

K
ClasseClas ClasseClas skrev:
För mig är Kreg = pocket hole jigs. Eftersom jag ska köpa en så blev jag konfunderad över kvaliteten på TS' jigg och ställde därför frågan om andra fabrikat. Jag måste inte köpa en Kreg. Jag borde inte ha citerat dig explicit utan skrivit ett allmänt minaretsutrop för frågan är givetvis öppen för alla att svara på.
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/
§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För många citat gör det svårare att följa diskussionen.

ClasseClas
K kniv skrev:
[länk]
§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För många citat gör det svårare att följa diskussionen.
Tack o puss😋

P
Är också intresserad av topkvallepocketholejigprodukt.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Vilka fabrikat på pocket hole jigs kan du rekommendera som håller top notch kvalitet?
Nej, ni kanske har rätt. Jag har också tänkt Kreg = pocket holes och sett till pris är Kreg i alla fall inte billiga. Jag är mycket väl medveten om att pris och kvalitet inte alltid korrelerar, men om samma butik för sortiment av samma produktslag i olika prisklasser brukar det vara en indikator.

Med lite mer erfarenhet, både hands on och genom bilder och filmer så är nog Kreg inte att betrakta som premium. Helt ok för ändamålet, men med mycket plast och uppenbarligen problem i produktionen.

Vad som är premium vet jag inte, men UJK tycker jag brukar ha bra kvalitet på sina produkter. Denna kanske kan vara något då?

https://swedendro-tools.se/se/produkter/jiggar/pocket-hole-jiggar/ujk-pockethole-jig

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.