Varför har man en bar hemma? Vill man åt den opersonliga kommersiella känslan på krogen?
Vi hade en hög köksö och därför barstolar. Det dröjde inte länge innan jag längtade efter robusta gamla trästolar och fötterna på golvet. Mycket bekvämare och hemtrevligare. Jag menar inte att man nödvändigtvis ska ha det retro för sakens skull, det blir ofta krystat om det inte passar till huset. Men har heller inte förstått varför man vill ha det modernt för sakens skull. Gillar man inte köket eller vad som helst tio år efter renoveringen, så har man antagligen genomgått en personlig utveckling och insett att man hade dålig smak, eller lät sig påverkas av trender för mycket. Men min åsikt är bara en i mängden, jag råkar gilla gammal bröte helt enkelt. Ang. stolarna: Den svarta med treben är rätt snygg faktiskt. Den från Hay med vita metallben ser ut som en barnstol från IKEA, om än med dålig säkerhet. Alltså barnstol, inte barstol. För att avsluta detta ganska meningslösa inlägg: Jag tycker du ska lita på att du faktiskt vet vad du tycker är snyggt och strunta i vad "alla" har eller inte har. Och kanske kan du och sambon, innan ni bestämmer er för en stol, komma överens om att ingen av er kanske får sin absoluta favorit, men att det måste va en stol som båda tycker är helt ok. Om det inte redan är självklart för er då, vill säga. Lycka till! (och hoppas du skiter fullständigt i vad jag tycker)
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Man vill tex mingla med vännerna innan middagen, eller kanske äta en frukost eller ta en fika.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jag tycker om Kaysa, det kanske kan vara något? Inte stilen som passar överallt eller alla, men som sagt, jag gillar!

modern-bar-stools-and-counter-stools.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker inte de är fula men håller helt med om att LEM är lite vassare. Vill ni ha den stilen så kör LEM.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jösses! Tråden handlar inte om varför vissa konstiga människor som A.M vill ha en bar hemma, Han vill bara ha lite input om vad som kan uppfattas som fult eller snyggt, en liten "second opinion" innan han får smisk av sambon/frun/flickvännen/pojkvännen eller vilken status som denna underliga människa har. Ge lite feedback på frågan och skriv inte sådan skit som jag just gjort!
Mvh till A.M, du gör helt rätt i att vilja veta vad andra kan komma att tycka, det är förvisso oväsentligt vad vi tycker, det är ni som lever med varandra som bör komma överens!

Ps, stolen från början var ful men desto mera jag ser den så verkar jag glida över till att den är okej, bara okej än så länge!;) och ja, jag har en egen bar, med stolar, fast jag inte är så excentrisk som A.M verkar vara!
Låt "tanten" välja så blir det husfrid, men protestera gärna lite bara för sakens skull!
 
Pagno skrev:
Jösses! Tråden handlar inte om varför vissa konstiga människor som A.M vill ha en bar hemma, Han vill bara ha lite input om vad som kan uppfattas som fult eller snyggt, en liten "second opinion" innan han får smisk av sambon/frun/flickvännen/pojkvännen eller vilken status som denna underliga människa har. Ge lite feedback på frågan och skriv inte sådan skit som jag just gjort!
Mvh till A.M, du gör helt rätt i att vilja veta vad andra kan komma att tycka, det är förvisso oväsentligt vad vi tycker, det är ni som lever med varandra som bör komma överens!

Ps, stolen från början var ful men desto mera jag ser den så verkar jag glida över till att den är okej, bara okej än så länge!;) och ja, jag har en egen bar, med stolar, fast jag inte är så excentrisk som A.M verkar vara!
Låt "tanten" välja så blir det husfrid, men protestera gärna lite bara för sakens skull!
Med det där inlägget tycker jag nog det är du som uppfattas lite underlig :P
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Min sambo gillar denna barstol, kan inte bestämma mig om jag gillar den :D

[bild]
Om din sambo gillar den behöver du inte bestämma dig. Det räcker gott att du gillar läget 😉

För egen del, tja, den är helt klart designad och med funktion i tanke. Därmed är grundkraven uppfyllda. Den kan helt klart bli bra i rätt miljö. Vilket för mig då antagligen är en lite mer strikt futuristisk miljö, inte direkt allmoge 😉
Den är ju självskriven ombord på The Enterprise.
 
Måste ärligt säga att jag först inte ens såg vad det var. Ser ut som en förvuxen barnstol utan bälte. Så nej, jag gillar den inte
 
AndersMalmgren skrev:
Med det där inlägget tycker jag nog det är du som uppfattas lite underlig :P
Underlig är bara förnamnet, eftersom jag håller med dig i dina underliga åsikter så är jag nog mera "fucked up" än någon kan inse! Kör på bara!:D
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
klonk skrev:
Miss Holly var fin på den sidan: [länk]
(Fast hon kan inte snurra, och det vill man ju!)
Ja, miss Holly var schyste också. Asså, jag tycker inte att en barstol skall kunna snurra, jag tycker det är lite B. Hemma sitter man på stolen, vill man flytta den så lyfter man lite på rumpan. Speciellt dom låga varianterna som är 65 höga. Dom man kan snurra på har också en stor platta under, inte alls nice.
Fast smaken är som baken, det fina är att man får välja själv.
Men det var en fin stol. Jag gillar som sagt nordisk design och mycket trä. Det där futuristiska är jag inte mycket för, ser för mycket ut som en hotell-lobby och inte ett hem.
Men som sagt, åsikter är som rövhål, alla har ett.
 
Vi kör som sagt nytt möter gammalt, men vi får se vad det blir :)
 
Sitter inte fotpinnen väldigt långt upp? Sitter man bekvämt? Sitter barnen bra? Generellt har jag svårt för fotpinnar/fotstöd då man får så förbaskat ont i fötterna av dem om man inte har skor.
 
johel572 skrev:
Sitter inte fotpinnen väldigt långt upp? Sitter man bekvämt? Sitter barnen bra? Generellt har jag svårt för fotpinnar/fotstöd då man får så förbaskat ont i fötterna av dem om man inte har skor.
Barn skall inte dricka alkohol, det hämmar deras utveckling, då hamnar de på forum när de växt upp och blir kritiserade av vissa och hyllade av andra. Barn skall lyssna på sina föräldrar och dricka vatten eller mjölk, sitta i mjukissoffan och se på Staffan Westerberg´s repriser så att de blir rent utav helt förstörda i sitt tänkande, då kan de börja som designer´s av barstolar som i framtiden hamnar på forum av förvirrade konsumenter som undrar om den är ful eller snygg!
Jag vet att Staffan Westerberg´s "vilse i pannkakan" måste ha gjort starkt intryck på de stackars barnen på den tiden det begick sig!
Dessa program som visades på endast 2 (två) kanaler, har uppenbart förstört en hel generation.
Nu förstår jag varför mina föräldrar alltid så att jag var speciell!
Så mitt råd är att köpa dessa stolar men låt inte barnen sitta med i baren!:beer:
"Vin är för barn, Trappistöl är för män"
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.