Hej,
Jag håller på och bygger om ett mindre badrum och för att få till ventialtionen så blir det enklast att dra ett rör genom taket, upp på den isolerade krypvinden ovanför och sedan ut genom väggen. Badrummet saknar ytterväggar som det är vettigt att gå igenom med en fläkt. Min tanke var då att använda en kanalfläkt i röret, och ta elen ifrån krypvinden, då slipper jag trassla med el i badrummet. Jag är då såklart på jakt efter en fuktstyrd fläkt med fuktsensorn på en ca 1m lång kabel som jag kan skicka ned i kanalen, ner i badrummet, men jag hittar ingen? Det enda alternativet jag kommit på är pax 990 styrningen, men då måste ju den sitta i badrummet och jag måste dra 230V in i badrummet och sedan från badrummet upp på krypvinden där fläkten sitter, men det är betydligt mer omständigt. Då badrummet är litet vill jag helst undvika 230V helt där inne och det får jag ihop sånär som på fläkten. Man skulle såklart kunna få till någon 1-wire lösning, men det kräver en liten dator för styrning osv, så det blir lite overkill för en fläkt .... Tacksam för alla förslag.
/