Då vi kaklade vid diskbänken så använde vi nån slags blå vätska som fuktspärr. Vi fick låna hinken från butiken där vi köpte kaklet,betalade alltså ingenting för det. Nu i efterhand kommer jag inte ens ihåg namnet på det och blir lite orolig om det ens var riktig fuktspärrs medel, nån som vet?
 
Fuktspärr bakom kaklet?
Det brukar kännas lite som tunt gummi ::)
Nertill mellan kakel o bänkskiva skall det vara en mjuk fog
Silicon som är gjord för just det ändamålet
eller konstruktionslim (dyrare men sitter bättre)
 
Det kan ju även vara primer för att öka vidhäftningsförmågan.
 
Är nästan säker på att det va primer, ska väl inte behöva fuktspärr i kök, då måste du ju fuktspärra även golvet om det ska göra nån nytta,
annars rinnerdet ju ner efter väggen å ner melan vägg/golv, ådär har du väl ingen fuktspärr??

MVH Linus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.