Hej

Men hur gör man i ett duschrum i fritidshuset.
Plast eller inte?
 
Gardisten skrev:
Hej

Men hur gör man i ett duschrum i fritidshuset.
Plast eller inte?
I ett duschrum bör du ju ha fukspärr på insidan som i alla våtrum, det bör nog räcka.
Huruvida du bör fuktspärra även taket om du inte har plast däri vet jag dock ej.

Jag kommer nog inte specialbehandla duschrummet, konstruktionen bygger ju på att fukten skall tillåtas vandra, och även om detta kan innebära tillfälligt mer fukt i isoleringen ovan duschrummet så borde det vida kortare vistelser inte vara någon större olägenhet.

/K
 
Jag tycker det är konstigt att man ska lägga ångspärr på insidan av väggen, sedan ett lager isolering (45) mm och sen om det är våtrum ska man fuktspärra en gång till på insidan, 45-isoleringen kommer alltså emellan två tätskikt vilket borde stänga in ev. fukt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.