Hej
Men hur gör man i ett duschrum i fritidshuset.
Plast eller inte?
I ett duschrum bör du ju ha fukspärr på insidan som i alla våtrum, det bör nog räcka.
Huruvida du bör fuktspärra även taket om du inte har plast däri vet jag dock ej.
Jag kommer nog inte specialbehandla duschrummet, konstruktionen bygger ju på att fukten skall tillåtas vandra, och även om detta kan innebära tillfälligt mer fukt i isoleringen ovan duschrummet så borde det vida kortare vistelser inte vara någon större olägenhet.
/K