Tjena,
Har läst lite på det här och blir inte riktigt klok.
Jag har ett 1,5-planshus med trästomme som är byggd ovanpå en källare av betong. Det är alltså ett betongbjälklag som innergolvet är reglat ovanpå.
170-reglar med råspont ovanpå och isolering emellan. Nu har jag skruvat golvspån på det med spårade slingor för golvvärme. Värmeplåtar i aluminium och själva golvslingorna tillkommer.
På detta vill jag lägga en 22 mm tjock lamellparkett som jag skruvar i spånet.
Läser jag på branschstandard för min konstruktion med spån på reglar ska jag ha fuktspärr mellan spån och golv. Det är alltså en uppvärmd källare under. Vad fyller fuktspärren för funktion? Finns det en risk för att fukt istället inte kan ta sig ut och att det faller ut under golvet?
Vad gäller?