Jag ska bygga till min sommarstuga med ett badrum. Frågan är om jag ska ha fuktspärr i vägg eller takkonstruktionen..
Eftersom huset står kallt under vintern så vet jag att man inte bör ha plast i konstruktionen, men eftersom det är badrum där det blir väldigt fuktigt så blir jag lite osäker...
Självklart primar jag med fuktskydd mm innan kakel på väggar osv... men hur är det med taket? Jag har aldrig hört att man målar på fuktskydd där.. Om man då inte har någon fuktspärr i konstruktionen är det inte stor risk för problem???? ??? Tacksam för svar...
 
Är det en liten stuga du ska ha? Vill man satsa på en 50 kvm och uppåt, är det kanske lämpligt att ha varmt?
Tänk på den dåliga luften.Dessutom är det skilnad hur man bygger.Är det massiv timmer?

Ska du använda modern teknologi, bör du fundera på värmen och fuktskyddet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.