Har plockat upp många goda tips från byggahus, men nu är det dags för min första egna post

Har nog hängt här i över ett år utan att skriva något själv :eek:
Har renoverat en övervåning, och främst en takkupa som var i väldigt dåligt skick. Hela takkupan revs ut och gjordes dessutom dubbelt så stor så att toaletten och altandörren som huserade i kupan fick lagom med plats för att fungera normalt.
Huset i överigt är gammalt, 1910-1930-talet nånting, på-, om-, och tillbyggt i diverse omgångar. Inga övriga väggar eller tak på ovanvåningen där takkupan sitter har någon fuktspärr (plastfolie), det som finns är vindpapp.
Hur gör jag med tätskiktet? Skippar det eftersom det inte finns i resten av väggarna eller sätter upp ett ordentligt tätskikt i de väggar som renoveras allt eftersom? Jag har inbillat mig att det skulle kunna bli problem med att enbart ha plastfolie bitvis?
Kan jag få problem om jag drar upp ordentlig fuktspärr på gipsväggen i toaletten innan den skall kaklas (primern jag brukar använda agerar även fuktspärr) med tankarna kring plastfoliens vara eller icke vara ovan.