Håller på att isolera mellan två våningar med stenull då det inte fans någon isolering alls tidigare. Jag tror fasaden är två lager tegel med en luftspalt mellan, ingenting annat. Bör jag sätta någon fuktspärr eller inte? Hur fäster jag den issåfall? Ser ut att vara en svår yta att tejpa på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle i första hand använda sådant bygg mtrl som fanns tillgängligt då huset byggdes och visat sig fungera över tid.
Förhydningspapp/Örnpapp är en produkt jämngammal med huset ditt som brukar skydda ytterväggar mot vind och fukt.
I ett hus från - 25 kunde bjälklaget varit fyllt med tex spån, sand, kolstybb, torv eller "byggmästarfyllning"och då hadde Örnpapp en passat bra i botten på bjälklaget för att hindra bjälklagsfyllningen att rinna ut.
Förhydningspapp/Örnpapp är en produkt jämngammal med huset ditt som brukar skydda ytterväggar mot vind och fukt.
I ett hus från - 25 kunde bjälklaget varit fyllt med tex spån, sand, kolstybb, torv eller "byggmästarfyllning"och då hadde Örnpapp en passat bra i botten på bjälklaget för att hindra bjälklagsfyllningen att rinna ut.
Tack för förklaringen, låter rimligt. Hur kan jag sätta papp mot ytterväggen i mitt fall? Väldigt svårt att komma in där med något annat än en hand.F fribygg skrev:Jag skulle i första hand använda sådant bygg mtrl som fanns tillgängligt då huset byggdes och visat sig fungera över tid.
Klicka här för att svara