3 004 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Fuktskydd kring golvvärmefördelare?
Vi har vattenburen golvvärme och har då på varje plan en golvvärmefördelare. Dock är den placerad i väggen med lucka och det finns inget fuktskydd kring den.
Vad säger reglerna? Ska det ses som våtrum, eller?
Saken är den att det har bildats mögel på golvet inne i väggen och jag misstänker att det har med avluftningen att göra och undrar nu hur försäkringsbolaget kommer att ställa sig till detta, dvs så jag kan förbereda mig lite på vad som nu än komma skall...
Vad säger reglerna? Ska det ses som våtrum, eller?
Saken är den att det har bildats mögel på golvet inne i väggen och jag misstänker att det har med avluftningen att göra och undrar nu hur försäkringsbolaget kommer att ställa sig till detta, dvs så jag kan förbereda mig lite på vad som nu än komma skall...
Alla kopplingar känns torra, men det finns en automatiskt avluftare som ska släppa ut luft ur systemet och man kan rucka på den lite då brukar en del luft pysa ut och samtidigt kommer några droppar vatten. Kan det vara orsaken?
Det är dessutom rätt varm kring rören så jag skulle tycka att alla fukt borde dunsta bort direkt?!
Det är dessutom rätt varm kring rören så jag skulle tycka att alla fukt borde dunsta bort direkt?!
Det är mycket möjligt orsaken .... åven om det bara skulle komma luft är den fuktig....
räcker inte med att det är varmt... måste även kunna ventileras ut.... ett par hål .. högt och lågt..
PS. jag gillar inte automatavluftare DS.
räcker inte med att det är varmt... måste även kunna ventileras ut.... ett par hål .. högt och lågt..
PS. jag gillar inte automatavluftare DS.
Redigerat:
Klicka här för att svara