Hej!
Jag har fått tydlig fuktskada på spånskivan höger om diskmaskinen. Vatten har läckt under underlägget, mellan diskmaskin och golv, som ska just skydda golvet. Även kanten på spånskivan längs ner golvet har fåtr tydliga fuktskador.
Har kollat eventuella vattenslangar, än verkar det inte finnas något läckage.
Jag undrar hur jag ska komma åt vattnet som finns under underlägget, tills rörmokaren kommer?
Jag har fått tydlig fuktskada på spånskivan höger om diskmaskinen. Vatten har läckt under underlägget, mellan diskmaskin och golv, som ska just skydda golvet. Även kanten på spånskivan längs ner golvet har fåtr tydliga fuktskador.
Har kollat eventuella vattenslangar, än verkar det inte finnas något läckage.
Jag undrar hur jag ska komma åt vattnet som finns under underlägget, tills rörmokaren kommer?
det ser ut som det läckt några dagar
spånskivan är kass i nederkanten det räcken inte med att torka, plocka ut diskmaskinen och kolla så det inte har gått ner i golvet
ev kontakta försäkringsbolaget
få bort vattnet under maskinen lyft på underlägget och stick in några sidor från en dagstidning de är bra på att suga åt sig vatten
spånskivan är kass i nederkanten det räcken inte med att torka, plocka ut diskmaskinen och kolla så det inte har gått ner i golvet
ev kontakta försäkringsbolaget
få bort vattnet under maskinen lyft på underlägget och stick in några sidor från en dagstidning de är bra på att suga åt sig vatten
Tack för tipsen! Diskmaskinen lyftes upp genom att jag skruvade upp skruvarna i framdelen av maskinen, torkade all vatten som fanns under underlägget, lämnade kvar lite dagstidningar och diskmaskinen ställdes ner tillbaka men inte helt så att det skapas ventilation.
Lite förklaring bara ifall någon mer skulle hamna i samma sits som jag. Felanmälde diskmaskinen till Ikea då det är Medelstor det handlar om. Tekniker kommer och kollar upp problemet. Och försäkringsbolaget kontaktas då golvet är lite uppsvullet. Kanske det går att åtgärda?
Rena turen i oturen att det gick inte så långt att golvet måste bytas ut helt så som det ser ut nu, hoppas den inte sväller upp de närmaste dagarna.
Lite förklaring bara ifall någon mer skulle hamna i samma sits som jag. Felanmälde diskmaskinen till Ikea då det är Medelstor det handlar om. Tekniker kommer och kollar upp problemet. Och försäkringsbolaget kontaktas då golvet är lite uppsvullet. Kanske det går att åtgärda?
Rena turen i oturen att det gick inte så långt att golvet måste bytas ut helt så som det ser ut nu, hoppas den inte sväller upp de närmaste dagarna.
För att jag inte vet hur jag ska ta bort hela diskmaskinen? Dessutom var det vatten främst precis vid/under diskmaskins dörren. Jag lyckades lyfta upp underlägget, genom att jag skruvade upp skruvarna som håller den främre delen av diskmaskinen och med hjälp av dagstidningar/hushållspapper och mycket har jag lyckats torka vattnet och fukten, samt att jag har lagt till nya dagstidningar för att suga åt ytterligare fukt om det finns och såg till att ventilerades ordentligt. Trippelkollade situationen, än så länge finns det inget mer fukt och vatten. Vattnet till diskmaskinen är avstängd och elen utdragen.
Klicka här för att svara