357 läst ·
5 svar
357 läst
5 svar
Ikea köksbänk fuktskadad av diskmaskin. Klassiker..
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Antar att detta är vanligt, jag har jag en ”folie” under bänkskivan där maskinen öppnas, men likt förbannat såg jag idag att bänkskivan börjat luckras upp där ånga kan komma ut när man öppna diskmaskinen.
Antar att Ikea skiter i det, eller har nån annan erfarenhet?
Det är strax 6 år sen vi satte in köket.
Om nu ikea inte hjälper till, vilket jag tror föga på.
Vad har man för alternativ? Typ fräsa bort en bit av det skada och fyller i med något förseglande så det håller några år till?
kan ju vara värt ett försök innan allt måste bytas.
Och om man byter?
Går det att byta bänkskivan bara eller är Ikea så kasst så att man får byta alla skåp och skit helt och hållet?
6 år är ju f-n skandal..
Vad har man för alternativ? Typ fräsa bort en bit av det skada och fyller i med något förseglande så det håller några år till?
Och om man byter?
Går det att byta bänkskivan bara eller är Ikea så kasst så att man får byta alla skåp och skit helt och hållet?
6 år är ju f-n skandal..
Medlem
· Västra Götaland
· 3 583 inlägg
Kan man inte lacka den några gånger på undersidan, min båtlack har hållt för det mesta.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Hej, det går att göra en provisorisk reparation av bänkskivan, resultatet är beroende av skadans omfattning, stäng av den automatiska luck öppningen, det går via menyerna på de flesta maskiner, jag har lärt mig den hårda vägen, bytte både bänkskiva och angränsande skåp, idiotisk uppfinning med att släppa ut ånga som förstår både skåp och bänkskiva, mest sur på mig själv eftersom jag som borde förstått bättreBowman skrev:
Antar att detta är vanligt, jag har jag en ”folie” under bänkskivan där maskinen öppnas, men likt förbannat såg jag idag att bänkskivan börjat luckras upp där ånga kan komma ut när man öppna diskmaskinen.
Och om man byter?
6 år är ju f-n skandal..
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Tack, ja jag har inte ens automatisk lucköppning, men har alltid varit hyfsat försiktig, samt att det sitter skydds folie.T teuvo tainio skrev:Hej, det går att göra en provisorisk reparation av bänkskivan, resultatet är beroende av skadans omfattning, stäng av den automatiska luck öppningen, det går via menyerna på de flesta maskiner, jag har lärt mig den hårda vägen, bytte både bänkskiva och angränsande skåp, idiotisk uppfinning med att släppa ut ånga som förstår både skåp och bänkskiva, mest sur på mig själv eftersom jag som borde förstått bättre
Men jag skall se om jag kan slipa bort lite och hoppas att det är hyfsat torrt och sen lacka allt ordentligt typ. Borde hålla ett tag.
Men va f-n, kunde inte Ikea haft en snyggare lösning här eller verkligen varna typ att man måste skydda bättre själv typ..
Klicka här för att svara