Hej!
Hade en firma hos mig för sisådär 5-6 år sedan.. har hyrt ut lägenheten nästan lika lång tid. Och så nu när jag var inne i köket så såg jag att bänkskiva blivit rejält fuktskadad från diskmaskinen..
2 frågor:
Tror ni det är kört att få snickaren att fixa detta genom garantin? För man måste väl få nån slags garanti? Arbetet är gjort vitt med rotavdrag så kvitto finns någonstans..
Fråga 2:
Går det att fixa till detta utan att byta hela bänkskivan?
Mvh Ollsson
Hade en firma hos mig för sisådär 5-6 år sedan.. har hyrt ut lägenheten nästan lika lång tid. Och så nu när jag var inne i köket så såg jag att bänkskiva blivit rejält fuktskadad från diskmaskinen..
2 frågor:
Tror ni det är kört att få snickaren att fixa detta genom garantin? För man måste väl få nån slags garanti? Arbetet är gjort vitt med rotavdrag så kvitto finns någonstans..
Fråga 2:
Går det att fixa till detta utan att byta hela bänkskivan?
Mvh Ollsson
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har satt dit en sådan folie ni pratar om.. men som sagt problemet kommer ju ändå förr eller senare.. det är alltid lätt att vara efterklok.. men jag har aldrig haft en tanke på att man inte får öppna diskmaskinen när den piper/"är klar" utan att den måste stå för att bli kall så att inte kondens bildas.. nästa skiva får bli i sten..R Rolle85 skrev:
Tyvärr är det ju så att vi använder material i kök som inte är särskilt lämpliga där. MDF är ett, laminerade spånskivor som den på bilden är ett annat. Båda är hyperkänsliga för fukt och sväller på väldigt fula sätt när fukten slår till. Antingen får man som sagt skydda mot fukt eller byta material. Inte lätt att veta - själv har jag bara gradvis insett det.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Problemet är om det slarvas med folien som ska sättas för att skydda skivans underkant men som redan påtalats lite så är det största problemet att folk envist nog ska öppna maskinen på glänt när den är klar så ångan vräker ut rakt upp i skivan.
Låt den vara stängd till den svalnat och om man nu har bråttom att öppna så öppna hela luckan så ångan drar ut i rummet och inte upp i bänkskivan !
Låt den vara stängd till den svalnat och om man nu har bråttom att öppna så öppna hela luckan så ångan drar ut i rummet och inte upp i bänkskivan !
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Ja, för hur det än är så är det inte alltid man hinner/kan göra rätt, när man ska plocka ut ur diskmaskinen. Ibland måste man till och med plocka ur grejer när maskinen går. Rätt vad det är så har det gått för mycket ånga ut ur maskinen och skadan är ett faktum. Bättre då att använda andra material, som tål lite mer.Micke64 skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag skulle ju rekommendera en hederlig gammaldags rostfri diskbänk, som även täcker diskmaskinen.Ollsson skrev:
Den kan även ta hand om droppet från diskstället, som står ovanpå bänken på din bild, och leda det ner i diskhon/vasken