P
Hej!

Jag har en IBC-container som är bucklig (har råkat trycka till buren med grävmaskinen vid markarbete i närheten, om någon vet hur känsliga de är för bucklor, berätta gärna). Den är nedgrävd i marken och jag har bestämt mig för att inte "laga något som inte är trasigt" utan vänta tills det faktiskt blir problem. Det är nämligen stor apparat att gräva upp den och sätta ner en ny, när jag inte ens vet om den här behagar läcka eller ej. Den visar inga tecken på läckage ännu iallafall.

Tyvärr kan jag ju inte så lätt veta om det är något problem, om jag inte har exempelvis en fuktsensor. Vattennivån i tanken kan jag inte lita på för den går upp och ner hela tiden, efter nederbörd och användning. Så jag tänkte att jag skulle släppa ner en sladd med en fuktsensor i änden intill IBC-tanken, innan jag måste gräva igen hålet igen. Och sedan när nyfikenheten slår till så skulle jag kunna koppla in någon apparat på sensorn och läsa av. Alternativt om jag blir väldigt orolig, installera nåt larm.

Men vad ska det vara? Jag hittar ju en del komponenter på google men vet inte vad dom kan användas till. Och så hittar jag information om att PEAB försöker utveckla just denna typ av produkt, men det hjälper ju inte mig...

Tacksam för idéer!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.