1 933 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fuktig isolering i bjälklag - dolt fel?
Vi flyttade in i vårt hus i November 2005. De förra ägarna anlitade en firma som bytte ut taket från plattak till valmat tak år 2000. Förra ägaren har sedan lagt isolering i det nya bjälklaget. Nu har jag upptäckt att isoleringen är fuktig/blöt närmast ytterväggarna. Detta beror sanolikt på att plasfolien i innertaket som ska hindra fuktvandring innifrån och upp i isoleringen inte sluter tätt mot ytterväggarana. Den är även delvis trasig på sina ställen.
Nu till frågorna. Kan detta klassas som ett dolt fel? och i sådana fall vad vinner jag ngt på det? Kan förra ägaren tvingas åtgärda detta? Borde jag kontakta mitt försäkringsbolag?
Tacksam för all input
/Christer
Nu till frågorna. Kan detta klassas som ett dolt fel? och i sådana fall vad vinner jag ngt på det? Kan förra ägaren tvingas åtgärda detta? Borde jag kontakta mitt försäkringsbolag?
Tacksam för all input
/Christer
Klicka här för att svara