Har vart nere i krypgrunden och hittat detta kring området vid kylskåpet. Varifrån kan det komma? Bör jag vara orolig? Något mes rören? Grunden i övrigt är väldigt torr och fin.

• Fuktskada och mörka fläckar på vägg i krypgrund med rörledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rör med tejpade skarvar och mörka fläckar på taket i en krypgrund.
    Skapa konto
  • Fuktfläckar på vägg i krypgrund vid kylskåpet, synliga rör i närheten.
    Skapa konto
Dra ut kylen och kolla om golvet är skadat.

Orolig vet jag inte om du behöver vara. Men du har dock den fuktskada som syns. Den måste åtgärdas, samt se till att det inte fortsätter.
Med största sannolikhet är det inte så mycket annat än att byta de skadade gipsskivorna m.m. möjligen kan ju isolering bakom också vara fuktig.
Sen gör du enklast att ställa kylen pä ett diskmaskinsunderlägg.

A AG A skrev:
Orolig vet jag inte om du behöver vara. Men du har dock den fuktskada som syns. Den måste åtgärdas, samt se till att det inte fortsätter.
Med största sannolikhet är det inte så mycket annat än att byta de skadade gipsskivorna m.m. möjligen kan ju isolering bakom också vara fuktig.
Sen gör du enklast att ställa kylen pä ett diskmaskinsunderlägg.
Kylen står redan på ett underlägg. Jag såg dock att det kom brunt vatten från(?) golvet vilket var anledning till varför jag gick ner.

Vad är de ihoptejpade vita rören till?

useless useless skrev:
Vad är de ihoptejpade vita rören till?
Ingwn aning. Får undersöka ikväll

B bracelei skrev:
Kylen står redan på ett underlägg. Jag såg dock att det kom brunt vatten från(?) golvet vilket var anledning till varför jag gick ner.
Hur såg du brunt vatten och vart? Det var väldigt otydligt beskrivet.

Skadorna du ser är inget att åtgärda om det bara är torrt, det är där du behöver börja. Är det torrt? Om inte vart kommer vattnet ifrån?

• Gilla
Einh
  • Laddar…
Som sagt, är det fuktigt nu? Ser ju mer ut som rester efter nåt tidigare läckage där man bara lät det torka.

• Gilla
Einh och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Hur såg du brunt vatten och vart? Det var väldigt otydligt beskrivet.

Skadorna du ser är inget att åtgärda om det bara är torrt, det är där du behöver börja. Är det torrt? Om inte vart kommer vattnet ifrån?
Det var som att det kom upp brunt vatten från golvet i köket. Tryckte man med foten så var fet lite som att pressa en svamp typ. Vet inte hur jag ska beskriva

Brunt vatten tyder på att det är a) vatten från värmesystemet, eller b) färskvatten eller avloppsvatten som färgats brunt efter kontakt med något byggmaterial.

• Gilla
bracelei och 2 till
  • Laddar…
Börja med att leta upp vart vattnet kommer ifrån...

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B bracelei skrev:
Det var som att det kom upp brunt vatten från golvet i köket. Tryckte man med foten så var fet lite som att pressa en svamp typ. Vet inte hur jag ska beskriva
Kontakta försäkringsbolaget, de kanske kan bistå med en besiktningsman som hjälper dig att felsöka.

• Gilla
bracelei
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.