Har vart nere i krypgrunden och hittat detta kring området vid kylskåpet. Varifrån kan det komma? Bör jag vara orolig? Något mes rören? Grunden i övrigt är väldigt torr och fin.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Dra ut kylen och kolla om golvet är skadat.
Orolig vet jag inte om du behöver vara. Men du har dock den fuktskada som syns. Den måste åtgärdas, samt se till att det inte fortsätter.
Med största sannolikhet är det inte så mycket annat än att byta de skadade gipsskivorna m.m. möjligen kan ju isolering bakom också vara fuktig.
Sen gör du enklast att ställa kylen pä ett diskmaskinsunderlägg.
Med största sannolikhet är det inte så mycket annat än att byta de skadade gipsskivorna m.m. möjligen kan ju isolering bakom också vara fuktig.
Produkter som diskuteras: "diskmaskinsunderlägg"
Diskmaskinsunderlägg Pro 450x500 mm Tollco
Placeras under diskmaskinen
185 kr inkl moms
Läs mer
Kylen står redan på ett underlägg. Jag såg dock att det kom brunt vatten från(?) golvet vilket var anledning till varför jag gick ner.A AG A skrev:Orolig vet jag inte om du behöver vara. Men du har dock den fuktskada som syns. Den måste åtgärdas, samt se till att det inte fortsätter.
Hur såg du brunt vatten och vart? Det var väldigt otydligt beskrivet.B bracelei skrev:
Skadorna du ser är inget att åtgärda om det bara är torrt, det är där du behöver börja. Är det torrt? Om inte vart kommer vattnet ifrån?
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 inlägg
Som sagt, är det fuktigt nu? Ser ju mer ut som rester efter nåt tidigare läckage där man bara lät det torka.
Det var som att det kom upp brunt vatten från golvet i köket. Tryckte man med foten så var fet lite som att pressa en svamp typ. Vet inte hur jag ska beskrivapacman42 skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
Brunt vatten tyder på att det är a) vatten från värmesystemet, eller b) färskvatten eller avloppsvatten som färgats brunt efter kontakt med något byggmaterial.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden