5 694 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Fukt på källarväggen? Endast 1 meter??
Jag tror du missuppfattar.
Avfuktare hjälper inte mot fukt i väggen och golvet.
Du har antagligen fukt under ditt laminatgolv. Det kommer att mögla oavsett om du har avfuktare i rummet eller inte.
Bort med golv och lister.
Klinkers eller en heltäckningsmatta som andas är lösningen.
/M
Avfuktare hjälper inte mot fukt i väggen och golvet.
Du har antagligen fukt under ditt laminatgolv. Det kommer att mögla oavsett om du har avfuktare i rummet eller inte.
Bort med golv och lister.
Klinkers eller en heltäckningsmatta som andas är lösningen.
/M
Om du vill ha ett enhetligt golv kan målning vara ett alternativ. Epoxifärg är diffusionsöppen om du inte lägger för många lager.
NM Golv 40 Epoxifärg
Om du envisas med att vilja ha ett annat golv än heltäckningsmatta eller klinker kan du lägga en knoppmatta t.ex Isola blå därefter golvspån och sedan valfritt golv på denne. Detta under förutsättning att fuktpåslaget inte är allt för stort. Kan även kompletteras med fläkt.
NM Golv 40 Epoxifärg
Om du envisas med att vilja ha ett annat golv än heltäckningsmatta eller klinker kan du lägga en knoppmatta t.ex Isola blå därefter golvspån och sedan valfritt golv på denne. Detta under förutsättning att fuktpåslaget inte är allt för stort. Kan även kompletteras med fläkt.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tusen tack min vän. Uppskattas mycketM mgranbom skrev:
Jätte bra tips L-E, uppskattar verkligen ditt svar, kommer hjälpa mig mycket. Alright då får jag lämna tillbaka avfuktaren och sikta på klinker golv.L L-E skrev:Om du vill ha ett enhetligt golv kan målning vara ett alternativ. Epoxifärg är diffusionsöppen om du inte lägger för många lager.
NM Golv 40 Epoxifärg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden