Jag tror du missuppfattar.
Avfuktare hjälper inte mot fukt i väggen och golvet.
Du har antagligen fukt under ditt laminatgolv. Det kommer att mögla oavsett om du har avfuktare i rummet eller inte.

Bort med golv och lister.
Klinkers eller en heltäckningsmatta som andas är lösningen.

/M

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Om du vill ha ett enhetligt golv kan målning vara ett alternativ. Epoxifärg är diffusionsöppen om du inte lägger för många lager.

NM Golv 40 Epoxifärg

Om du envisas med att vilja ha ett annat golv än heltäckningsmatta eller klinker kan du lägga en knoppmatta t.ex Isola blå därefter golvspån och sedan valfritt golv på denne. Detta under förutsättning att fuktpåslaget inte är allt för stort. Kan även kompletteras med fläkt.

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
Jag tror du missuppfattar.
Avfuktare hjälper inte mot fukt i väggen och golvet.
Du har antagligen fukt under ditt laminatgolv. Det kommer att mögla oavsett om du har avfuktare i rummet eller inte.

Bort med golv och lister.
Klinkers eller en heltäckningsmatta som andas är lösningen.

/M
Tusen tack min vän. Uppskattas mycket

L L-E skrev:
Om du vill ha ett enhetligt golv kan målning vara ett alternativ. Epoxifärg är diffusionsöppen om du inte lägger för många lager.

NM Golv 40 Epoxifärg

Om du envisas med att vilja ha ett annat golv än heltäckningsmatta eller klinker kan du lägga en knoppmatta t.ex Isola blå därefter golvspån och sedan valfritt golv på denne. Detta under förutsättning att fuktpåslaget inte är allt för stort. Kan även kompletteras med fläkt.
Jätte bra tips L-E, uppskattar verkligen ditt svar, kommer hjälpa mig mycket. Alright då får jag lämna tillbaka avfuktaren och sikta på klinker golv.

• Gilla
ylven
  • Laddar…
Källare är källare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.