Hej, behöver lite råd. Vi är spekulanter på en gård där boningshuset är från sent 1800-tal. Tidigare var det torpargrund men nu är det platta på mark (makadam, cellplast, leca/cementblock, reglar, ligger även vattenburen golvvärme där det är klinker) vet inte när grunden är bytt. Huset ligger högt och fint. Besiktningen påvisade mikrobiell lukt mellan makadam & cellplast och en fuktkvot på 14% i reglarna (detta var mitt i huset). Även en fuktkvot på 16% på syllen vid yttervägg. Ingen lukt i huset eller fukthöjning kunde påvisas, förutom på ett ställe i ett badrum.
Hur orolig behöver man vara för detta? Och hur kan man åtgärda det? Vi har tidigare ägt ett hus med fuktskadad krypgrund men detta är ett lite nytt territorie
