Vi har ett hus från 1952 med betongplatta som är fuktig och den stora innerväggen på undervåningen som går genom huset suger tydligen upp fukt från den, i alla fall den högra delen av väggen. På den vänstra finns inga spår vad vi kan se. Särskilt ett ställe fick vi stora problem med efter lite kuddar etc hade legat mot väggen ett tag och det blev mögel. Vi gjorde då om hela rummet och tog bort vävtapeter och spacklade och målade med färg som skulle släppa igenom fukten. Dumt nog ställde vi en byrå nära den väggen, ca 2-3 cm ifrån, så vi såg inte att det började komma nytt mögel och det blev stora fuktiga blåsor på väggen upp till ca 70-80 cm från golvet. Även öppna spisen hade börjat få fuktig och bubblig färg på vissa ställen och den målades för ca 7 år sedan. Vi har fått rådet att ta in en fuktexpert. Har ni några tips? Bor i Täby. Annat man kan/bör göra? Vi dränerade för ca 6 år sedan.