Hej!
Av en tillfällighet så skulle jag montera isär min soffa och fick då syn på en blöt fläck/mögel i hörnet där soffan stått, det konstiga är ju att det inte verkar komma ovanfrån utan endast från det nedre hörnet.
Kan detta vara en köldbrygga?
Finns inga skador på ytterpanel och heller inget som förklarar hur vatten kommit in (plintgrund) och isoleringen känns torr och fin det man kan se utan att dra av fasaden.
Det är bara på ett område på ca 30x30cm där fuktigheten ligger på mellan 15-30%
Inga vattenledningar eller så i väggen förutom stuprännan som är utanför som dock är helt läckagefri.
Av en tillfällighet så skulle jag montera isär min soffa och fick då syn på en blöt fläck/mögel i hörnet där soffan stått, det konstiga är ju att det inte verkar komma ovanfrån utan endast från det nedre hörnet.
Kan detta vara en köldbrygga?
Finns inga skador på ytterpanel och heller inget som förklarar hur vatten kommit in (plintgrund) och isoleringen känns torr och fin det man kan se utan att dra av fasaden.
Det är bara på ett område på ca 30x30cm där fuktigheten ligger på mellan 15-30%
Inga vattenledningar eller så i väggen förutom stuprännan som är utanför som dock är helt läckagefri.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Du drog inte groggen över axeln i ett svagt ögonblick för 5 år sedan då?
Jodå ventilationen är det inte några större fel på (självdrag) har dock haft soffan där i ca 3år utan detta problem.B BSOD skrev:
Får hoppas på att det löser sig när jag byter plats på den 🙂
Dock så har ju detta varit den kallaste vintern sen jag flyttade in så kan ju kanske bero på det?
Klicka här för att svara