1 563 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fukt i betonggolv
Hej , efter stormen Malik då vattnet steg och tryckte upp mot betonggolvet i vår fastighet. Nu efteråt syns en vit växtlighet på golvet på vissa ställen som bomull. Det luktar inte. Fastigheten är byggd 1860 på utfylld sjöbotten , vatten står 45 cm under betong golvet som är 10 cm tjockt.
Fråga: Är det kalk och salt utfällningar eller något annat ?
Vilka åtgärder ?
Fråga: Är det kalk och salt utfällningar eller något annat ?
Vilka åtgärder ?
Om detta är enda ggn det blivit så så är det förmodligen pga översvämningen. Vet inte förutsättningarna, men om storm eller extrem snösmältning eller regn, kanske i kombination med tjäle, skapar översvämning så hjälper förmodligen inte ngn dränering i världen, utan då är det att göra som Holländarna och bygga fördämningsvallar. Ev också skapa brunnar och rejäla fossildrivna dränkpumpar.
Klicka här för att svara