Hej,
Jag bor i bostadsrätt med ett badrum renoverat av föreningen 2008 (kakel och klinker).
Jag har duschat flitigt i långa pass. I våras såg jag att de undre raderna kakel i duschhörnan blev mörka i färgen. Jag har sedan dess duschat snålt med vatten och haft en kupéfläkt blåsande på väggarna 4-5h per dag. Nu har den mörka tonen gått tillbaga men ett par fläckar är kvar och tycks inte gå att torka bort med fläkt (se bild).
Vad tror ni, är det mögel som satt sig bakom emaljen? Jag går i planer att sälja lägenheten, kanske är det bäst att renovera badrummet med nytt golv och nya väggar?
Mvh
Mattias
Jag bor i bostadsrätt med ett badrum renoverat av föreningen 2008 (kakel och klinker).
Jag har duschat flitigt i långa pass. I våras såg jag att de undre raderna kakel i duschhörnan blev mörka i färgen. Jag har sedan dess duschat snålt med vatten och haft en kupéfläkt blåsande på väggarna 4-5h per dag. Nu har den mörka tonen gått tillbaga men ett par fläckar är kvar och tycks inte gå att torka bort med fläkt (se bild).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad tror ni, är det mögel som satt sig bakom emaljen? Jag går i planer att sälja lägenheten, kanske är det bäst att renovera badrummet med nytt golv och nya väggar?
Mvh
Mattias
Redigerat:
Klicka här för att svara