Tjena.
Idag eftermiddag när jag kom hem från jobbet upptäckte jag att det har blivit innanför ångspärren, men det är bara på en sida. utsidan har asfaltsboard och bygget är ca 2 månader gammalt. Det har regnat väldigt kraftigt dom senaste dagarna och just den väggen har stått i ett utsatt läge... vad bör man göra? torkar det upp av sig själv eller ska jag skära upp ångspärren och låta det torka?

Rummet har ca 15c i temperatur på dagarna när jag jobbar där, annars ligger det på 8-9c.
bilder:

Inre väggkonstruktion med synlig fukt på ångspärren, teckningar och isoleringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ångspärr i en vägg med fuktfläckar och handskrivna mätningar och anteckningar, inuti en konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggsida med asfaltsboard på ett bygge som uppvisar fuktproblem efter kraftigt regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.