Bor i en Brf. som byggdes 1983 och bytte aggregat 2006. Föreningen anser att hela systemet är mitt.
Vi bor på radonmark. Inget rengjort annat än imkanal i mitten på 90-talet. Kan det komma in fukt i tilluft-kanalen så röret rostar och droppar ner i mellanvägg. Folk flyttar ut och in och kanske ändrar inställningar.
Borde inte vi omfattas av OVK. Byggnadsnämnden har tillsynskyldighet men vägrar lägga sig i.
Jag är ju inte fastighetsägare, har bara köpt rätten att bo här. Det växer mossa i tilluftsröret.
Man bor ju i Brf. för att det skall skötas kollektivt. Någon som har bra lösning på detta?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.