Hej, Ursäkta en okunnig persons fråga:

Jag har en villa, 2 plan 270m2. Bergvärme samt vattenkonverterad Legalett nere och vattenelement uppe. FTX är en gammal Villavent 400 som börjar ta slut.

Fråga: Jag vill köpa ett modernt FTX-aggregat som har:

1. Appstyrning-WIFI-Schemaläggning
2. Som är förberedd för/kommer med fuktsensorer (trådlösa) så att den höjer ventilationen när något eller flera av våra 3 badrum används.

Inte rocket-science-frågor men det intressanta är att hur jag än googlar så hittar jag ingen info om detta på Heru, Systemair etc. Appstyrning, visst, men givare för fukt eller Co2 borde väl gå att välja till interagerat?

Är det någon i forumet som kör ett sådant system och som är nöjda så blir jag jätteglad för svar! 😀 Jag är inte sugen på att mecka med Zigbee, Aqara eller någon annan "häng på" lösning, måste ju finnas ngt färdigt FTX-paket för detta?

Tacksam för svar!

• Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
Swegon Casa har fuktgivare och smart fuktstyrning.

• Swegon Casa diagnostikskärm visar temperatur och fuktighet: 12°C inomhus, 23°C och 21°C utomhus, 33% fuktighet, ventilationsnivå 71% in, 75% ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Profossen
  • Laddar…
Tack snälla Johj45, ska kolla upp dem! Är du nöjd, har själv detta?

Ja jag har Swegon Casa 3 sedan 2 år och är nöjd. Vi bytte ut en äldre Nibe till/frånluft panna mot en ny luft/vatten värmepump + ftx.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.